بازاریابی در عصر مقاومت | سری دوم
نوشته شده توسط : worldmarketing

با رهبران مارک تجاری ارتباط برقرار کنید که همچنین مجبور بوده اند پیام ها و تاکتیک های خود را در زمان های نامشخص سازگار یا اصلاح کنند. آنها معمولاً دارای بینشی هستند که می توانند چالشهای پیش رویتان را در معرض دید قرار دهند و به شما کمک کنند تا از مبارزات غیر منتظره در آینده جلوگیری کنید. علاوه بر این ، مغز مخاطب مورد نظر خود را انتخاب کنید تا از آنچه می خواهند بشنوند و آنچه برای آنها مفید نیست ، بیاموزید. این افراد خارجی می توانند آینه شرکت شما را نگه دارند و به شما امکان می دهند همه چیز را با وضوح بیشتری ببینید.

برای تیم های بازاریابی ، روی آوردن به افراد خارج از سازمان همچنین می تواند روشن کند وقتی که فکر گروهی آنها را به بیراهه می برد. به عنوان مثال وقتی من در دل کار می کردم ، این شرکت تصمیم گرفت تلاش های بازاریابی خود را برای زنان افزایش دهد. از من خواسته شد برای کمک به ایجاد این کارزارها به یک گروه ویژه داخلی ملحق شوم ، اما وقتی متوجه شدم CMO - که اتفاقاً یک زن است - قصد دارد پیام های کلیشه ای را فشار دهد و موضوعاتی مانند مد و رژیم غذایی را تأکید کند ، به سرعت خودم را از این شرایط کنار گذاشتم. او و تیمش به سخنان افراد خارج از گروه ویژه ای که ابراز نگرانی می کردند و به او هشدار می دادند در مورد این پیام بد تصور ساخته شده بر روی منسوجات منسوخ گوش نمی داد. پس از اجرای زنده کمپین ، وی در نهایت به دلیل واکنش عمومی مردم در مورد محتوای کمپین شغل خود را از دست داد.


گوش دهید ، پردازش کنید و اعتبار سنجی کنید. هنگامی که مشتریان یا کارمندان نگرانی خود را در مورد واکنش شرکت شما به Covid-19 ، بی عدالتی نژادی یا سایر رویدادهای جاری ابراز می کنند ، بیش از اینکه به بازخورد آنها گوش فرا دهید ، کار کنید - برای پردازش انتقادی آن تلاش کنید. به اصطلاحات خاصی که آنها استفاده می کنند بسیار توجه کنید و آن را به ارزش واقعی خود بپذیرید. سعی نکنید بین خطوط بخوانید یا از نظر دفاعی در مورد احساس آنها فرضیاتی ارائه دهید. اگر این کار را انجام دهید ، احتمالاً تعصبات و پیش فرض های خود را به این ترکیب تزریق خواهید کرد. هنگام تهیه پاسخ خود ، عبارت ها و گزینه های کلمات آنها را آینه کنید تا نگرانی های آنها را تأیید کنید و نشان دهید که درک می کنید.

پرونده آنچه اخیراً در استارباکس اتفاق افتاده را در نظر بگیرید. این شرکت با واکنش قابل توجهی روبرو شد ، زیرا مصرف کنندگان فهمیدند که خرده فروش به کارمندان اجازه نمی دهد هر لباسی بپوشند که "سیاه زندگی می کند". به نظر می رسد که این سیاست با گفته های قبلی شرکت در مورد ضد نژاد پرستی و شمولیت مغایرت دارد. استارباکس نگرانی های مصرف کننده را تأیید کرد وقتی علیه ریاکاری صحبت کردند و این برند اخیراً اعلام کرد که 250،000 پیراهن "Black Lives Matter" را برای کارمندان خود تولید و توزیع می کند. اگرچه اقدام برخی از شرکت ها این است که در این نمایش عمومی بازدید کنند و عقب نشینی نکنند ، اما من فکر می کنم استارباکس تصمیم گرفت که پاشنه های خود را در اینجا حفر نکند ، حرکت صحیحی بود. با تأیید ریا و نذر كردن برای انجام بهتر ، این باعث نجات چهره شد و به شركت اجازه داد تا حدودی از نو شروع به كار كند.

بدون هیچ تذکر و توضیحی عذرخواهی کنید. قدرت عذرخواهی صادقانه را دست کم نگیرید - حتی اگر این تخلف چندین دهه پیش رخ داده باشد. به عنوان مثال ، لوكاس فیلم در سال 1999 پس از خلق جار جار بینكس مورد انتقاد قرار گرفت ، شخصیتی كه به عقیده بسیاری از بینندگان كلیشه های نژادپرستانه است. جورج لوکاس طی این سالها با اصرار هرگونه نژادپرستی را انکار کرده و از عذرخواهی به دلیل خلق چنین شخصیت جنجالی خودداری کرده است. با جار جار بنکس که اخیراً به اخبار بازگشته است ، به دلیل س questionsالاتی درباره حضور شخصیت در پروژه تلویزیونی آینده "جنگ ستارگان" ، لوکاس فرصتی دیگر برای یک بار و برای همیشه عذرخواهی صادقانه دارد.

بیان اصطکاک واقعی شامل هشدارها یا توضیحاتی نیست ، و نباید باعث چرخش در چرخه خبر شود تا موجب پشیمانی شود. این تقصیر را می پذیرد و مسئولیت مارک تجاری را به جای افرادی که احساس آزرده شدن می کنند ، بر عهده خود می گذارد. حتی اگر بلافاصله شکایات علیه شرکت خود را درک نکرده اید یا با آن موافق نیستید ، زمانی را اختصاص دهید تا خود را منعکس کنید و دلیل لزوم عذرخواهی را تعیین کنید.

اگر تصمیم دارید ابراز پشیمانی کنید ، در حالی که توضیح می دهید چگونه قصد دارید خود را آموزش دهید ، درک کافی خود را بپذیرید. هنگام یادگیری ، تحول و اجرای تغییرات ، گزاره های پیگیری ارائه دهید.





:: بازدید از این مطلب : 67
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 14 مهر 1399 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: